dilluns, 18 de gener de 2010

Marketing Personal . Pensa en gran , fes la carta als reis.



Tots sóm necessaris, però no hi ha ningú imprescindible dins d'una empresa.

De mitja, avui en dia la gent cambia feina al voltant d' entre set i vuit vegades.

Poques són les persones , que com passava antigament, tenen un lloc assegurat.

Volguem o no, cercar feina implica "vendres" com un producte". Si pensem una mica, quan anem a comprar a vegades ens movem per diversos interessos:

- Interessos econòmics : a vegdades ens importa el preu i d'altres no....
- per seguretat del producte : qualitat, ja el coneixiem, etc.
- per orgull de tenir : ensenyar el que hem comprat,"porque yo lo valgo"...
- per novetat, tendencia o moda : " al loro...."
- per afectivitat i component emocional.

Bé, les empreses fan el mateix "joc mental" per tal de trobar els candidats, amb les variables que ells considerin: candidats que ja tinguin referències positives
( seguretat ), per orgull ( " he fichado al director comercial de la competencia... ), per novetat ( " es que aquest candidat amb tot el que sap crearà nous circuits i optimitzarà costos... ), per afectivitat ( " es que em dona molt bon rotllo...." ), per economia ( s'ajusta al la banda salarial que podem pagar " ), i en moltes ocasions, es conjugen aquestes variables, però serà la empresa qui posarà l'ordre d'aquets valors per trobar la persona adequada.

I els candidats fan el mateix...." trabajo en esta super-multinacional ( orgull )," es que em paguen un pastón...( economia ), " estic de conya amb els companys....( afectivitat ).... " es que em formen i aprenc una passada....( novetat ) , i així successivament....

Per tant , hem presentar i posicionar la nostra candidatura donant la millor imatge.

I nosaltres també intentar triar, segons la nostra escala de valors i interessos, la empresa o sector que realment ens fagi il·lusió.

Però ,com ho podem fem ?

Primer marca l'objectiu i escenaris laborals que et farien il·lusió, i com que somiar és gratis, "pensa en gran", que no costa res.

Fes "la teva carta als reis", segons els teus valors personals, necessitats i possibiliats:

- de que t'agradaria treballar o en quina àrea-sector ?
- quin horari voldries fer ?
- quina banda salarial "realista" i amb certa objectivitat t'agradaria cobrar ?
- a on voldries treballar ?
- vols tenir disponibilitat per desplaçamemts o cambiar de residenci ?
- vols un lloc amb responsabilitat o de promoció ?
- i el que tú vulguis...

Després vindràn "les rebaixes":

- És realista amb el meu curriculum el que vull fer ?
- Com estar el sector en que vull treballar ?
- Aquets són els salaris que hem puc trobar ?
- etc,etc.

La idea es traçar una /es estrategies per tal de fer lo més atractiva possible la teva candidatura, donant valor afegit i diferencial.

Fes un bon curriculum, que és la primera i millor carta de presentació que podem tenir d'entrada.

Pots posicionar-te diferencialment , amb eines de xarxes professionals i socials, creació de web-blogs, inserir el teu "cv" en webs especialitzades, borses de treball on-line orientades al sector que t'interessa, etc.

Dins d'aquest blog, trobaràs diversos articles on podràs traçar i seleccionar les estratègies que creguis més oportunes.

Si realitzes mailings del teu "cv" dirigits, és molt recomenable que en l'assumpte del e-mail possis un "eslogan" que cridi l'atenció, sense arribar a ser "friki", ja que tindràs més possibilitats de que es mirin amb més deteniment el teu "cv".

Pensa que la persona que recepciona els currriculums, rep moltissims i més avui en dia i per tant no té temps material d'analitzar tots de forma curosa.

Recomenable també és estar present dins del sector que t'interessa participant en semimaris, cursos de formació, conferencies, etc i intentar crear contactes , vincles i buscar més la qualitat del contacte , que no pas la quantitat.

Per acabar et proposo un petit exercici d'imaginació: pensa en un supermercat,i que tú t'has de presentar com si fossis un paquet d'espaguettis el més atractiu possible, i una "empresa - persona" que t'interessa , vols que et compri.

Imaginat que en l'estanteria hi han cinquantena més de" paquets d'espaguettis " desitjosos també de ser comprats per la mateixa persona.

Com ho faries perque et compressin a tú ?

Segurament pensaries en la visibilitat del teu producte, a on estar posat de l'estanteria, un envoltori atractiu, un nom de marca que cridi l'atenció, una qualitat del producte amb valor afegit, i segurament hi afegiries una serie de promocions com el regal de la forquilla màgica, etc.

Cadascú dissenyaria les variables que cregui oportunes per tal de que el comprin.

En fi, si ens volem posicionar amb més possibilitats, hem de cercar el valor afegit i diferencial que tots noslatres tenim i donar la millor visibilitat i posicionament possible....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada